Ny AutoPASS-brikke og nytt kundenummer til kunder på Stordalstunnelen, Finnfast og Jondalstunnelen.

Veronica Solås Nyheter

Alle bompengeprosjektene i fylkene Agder, Rogaland og Vestland er nå samlet i bompengeselskapet Ferde AS. Vi ønsker derfor å samle alle AutoPASS-kundene i selskapet i samme kunderegister.

Nytt kundenummer
Eksisterende AutoPASS-avtaler hos Ferde AS – Stordalstunnelen (Åkrafjorden), Finnfast og Jondalstunnelen vil i løpet av april 2020 bli flyttet over til et nytt kundenummer i Ferde AS – Bomringen Bergen.

Ny AutoPASS-brikke
På grunn av dette sender vi ut nye AutoPASS-brikker til bilene på AutoPASS-avtalene. Ny brikke må, straks den er mottatt, plasseres i frontruten på bilen. Den nye brikken fungerer umiddelbart. Gamle brikker fra Åkrafjordvegen, Finnfast og Jondalstunnelen må fjernes fra bilene og kastes som el-avfall. De vil ikke lenger være gyldige.

AutoPASS Min side
Dersom du ønsker å benytte deg av AutoPASS Min side og ikke har vært innlogget tidligere, gjør du følgende: Gå til «minside.autopass.no» og logg inn med BankID. På spørsmål om du har en avtale fra før, velger du «JA». Skriv inn epost-adressen som er registrert i avtalen og klikk deretter på linken du får tilsendt i epost.

De som allerede er brukere av AutoPASS Min side, legger enkelt til det nye kundenummeret under funksjonen «Finn avtale». Her velges «Epost som er registrert på avtalen» for å finne det nye kundenummeret i Ferde AS – Bomringen Bergen. Kundenumrene vil da være synlig under «Velg avtale».

Det vil dessverre ikke lenger være mulig å finne informasjon som gjelder de gamle kundenumrene i Åkrafjordvegen, Finnfast og Jondalstunnelen på AutoPASS Min side. Ved behov for slik informasjon, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter.

 

AutoPASS for ferje
Det nye brikkenummeret vil automatisk bli oppdatert på avtaler med «AutoPASS for ferje» så snart brikken tas i bruk. Kontroller at opplysningene stemmer under «Kjøretøy» på Min side for AutoPASS-ferje.

Nytt bankkontonummer
Sjekk alltid at du benytter det bankkontonummeret som står på fakturaen ved betaling, slik at betalingen kommer på riktig bankkonto. Benyttes feil bankkontonummer, vil betalingen bli avvist og komme i retur.

E-faktura
Gjeldende e-fakturaavtaler vil automatisk bli overført til det nye kundenummeret.